A bevezetésre került Várótermi Információs Rendszer (V.I.R.) célja, hogy megkönnyítse és átláthatóbbá tegye a rendelésre érkező betegek rendelőbe történő bejutását.

Hogyan működik?

Minden beteg kap egy laminált, vonalkóddal ellátott kártyát, mely a vonalkód leolvasó segítségével jelzi nekünk a betegek érkezését. Így nem kell félbeszakítanunk a munkát és megnézni azt, hogy érkezett-e új beteg, mert azonnal láthatjuk, hogy hány páciens várakozik még, s közülük ki az előjegyzett beteg. A várakozó betegek közül egyszerűen kiválasztjuk a soron következőt, így a váróban lévő monitoron megjelenik az adott beteg sorszáma. Ezzel elkerülhető a nézeteltérés a betegek között, amely az érkezési sorrend miatt kialakulhat. Az kerül sorra, akinek sorszáma megjelenik a monitoron.

Természetesen a telefonos (és a hamarosan induló internetes) bejelentkezés és előjegyzés továbbra is fennáll, mint lehetőség, sőt ezt célszerű is előnyben részesíteni annak érdekében, hogy minél kevesebb időt töltsenek a betegek a váróteremben, csökkentve ezzel az esetleges fertőzések kockázatát.

Hogyan használja?

Érkezés után tehát használnia kell a monitor alatt lévő vonalkód leolvasót. Az átvett, névre szóló kártyán két vonalkód is található. Az egyik az orvoshoz, a másik a nővérhez történő jelentkezéshez használandó. Ha tehát Ön például:

  • vizsgálatra, konzultációra, orvosi tanácsadásra jött, akkor az "Orvoshoz" feliratú kódot,
  • ha recept vagy beutaló átvétele miatt jelentkezik, vérnyomásmérést, vércukormérést szeretne vagy egyéb adminisztrációs tevékenység miatt érkezik, akkor a "Nővérhez" feliratú kódot kell a vonalkód leolvasó elé tartania.

A kártyát kb. 15-20 cm-el tartsa a leolvasó elé! A leolvasást egy csipogó hang jelzi. Ha esetleg ez nem történik meg finoman mozgassa lefelé vagy felfelé a kártyát, figyelve arra, hogy a vonalkód a piros fénnyel megvilágított területre essen.

A leolvasás után a monitoron megjelenik a "Kártya elfogadva!" felirat, és a kártyán is szereplő behívó szám a megfelelő oszlopba kerül, a sorrendnek megfelelően. Természetesen ha Önnek előre egyeztetett vagy interneten lefoglalt időpontja van, akkor annak megfelelően előre ugrik a várakozók listáján.

Amint Ön következik behívásra, a monitoron a "Kérem fáradjon be!" felirat jelenik meg a kártyán is szereplő behívó szám feltüntetésével.

Hibaüzenetek

  • A rendszer csak rendelési időben használható. Ha korábbi vagy későbbi időpontban próbálja a kártyáját leolvasni, "A kártyához tartozó orvos most nem rendel!" vagy "Rendelési idő lejárt" hibaüzenetet kapja.
  • Ha ismételten próbálja leolvastatni a kártyáját, akkor a "Már be van jeletkezve!" üzenet jelenik meg a monitoron.

Mire jó még a rendszer?

A várakozási idő alatt hasznos, közérdekű információkat (szabadság, helyettesítés), egészségnevelő anyagokat, tájékoztatókat és reklámokat is olvashat, elviselhetőbbé téve ezzel a várakozás perceit.

Amennyiben további kérdése van, vagy segítségre van szüksége, készséggel állunk rendelkezésére.