Betegbejelentkezés és betegfogadás
Betegvizsgálat
előzetes bejelentkezés/előjegyzés alapján történik. Az időpont kérés
lehetőségei:
- rendelési időben telefonon
(44/311-453), akár az adott napra is.
- internetes bejelentkezés NetDoktor
Páciens applikáció segítségével (iOs, Android)
- sürgős,
életveszélyes esetben bejelentkezés nélkül fogadjuk a betegeket.
Amennyiben
az adott napra már nincs időpont, de a megjelenés nem tűr halasztást, az
érkezési sorrend határozza meg a bejutást. Ebben segítséget nyújt a
Várótermi Információs Rendszer (V.I.R.), amelynek működéséről ide kattintva olvashat részleteket.
A rendelési idő munkanapokon 8:00-tól 11:00-ig tart, 11:00-tól 12:00-ig prevenciós rendelést tartunk. Ez utóbbi kizárólag előjegyzést követően vehető igénybe.
Receptírás
Receptírás miatt nem szükséges bejelentkezni, ilyen igény bejelentése
- a honlapon,
- NetDoktor Páciens applikáció
segítségével (iOs, Android)
- telefonon (44/311-453)
- rendelési időn kívül, üzenetrögzítő
segítségével (44/311-453)
is megtörténhet.
A gyógyszerek kiváltása az adott napon befutott igények feldolgozását követően lehetséges. Javasoljuk, hogy a leadott receptek kiváltása céljából 12 óra előtt ne keressék fel a gyógyszertárakat, mert a vények feltöltése a napi terheléstől függően folyamatosan történik, így nem garantált, hogy néhány perccel a leadott igény után már kiválhatóak a gyógyszerek. Ha esetleg sürgős felírás lenne szükséges, akkor ezt jelezzék az igény leadásakor!
Tervezett
betegszállítási igény leadása a rendelési időben telefonon (44/311-453)
vagy személyesen, legalább 24 órával a szállítás előtt lehetséges,
szállítási utalvány kiállításával egyideűleg.
Fekvőbeteg
otthonában történő
vizitje
előzetes megbeszélés alapján történik.
Beutaló kiadása szakrendelőbe
CSAK vizsgálat után lehetséges, előtte szükséges az időpontkérés.
Ez alól kivételt képez a szűrővizsgálatokra történő beutaló igény.
Szakorvosi
leletek visszahozásakor (a várakozási idő
csökkentése érdekében) is szükséges az időpontkérés, de lelet küldés megtörténhet telemedicina keretein belül is. A honlapon keresztül is lehetőség van dokumentumok feltöltésére.
Kúraszerű
injekció beadása bejelentkezés nélkül történik a reggeli órákban
(7:30-8:00).
Igazolások
kiadása (közgyógyellátás, adó kedvezmény) az igény leadását követő
munkanapon lehetséges, de ez - amennyiben a betegforgalom ezt lehetővé
teszi - akár az igénybejelentés napján is megtörténhet.
Üzenetrögzítő használata
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a rendelőben működő telefon
segítségével lehetőség van üzenet hagyására. Amennyiben nem szükséges a
visszajelzésünk (pl. szűrővizsgálatokra történő beutaló igény, ismételt
gyógyszerfelírás, stb.) akár a délutáni vagy esti órákban is hívható a rendelő.
Kérjük, az azonosíthatóság érdekében ilyen esetben pontosan adják meg adataikat
(név, lakcím, életkor), az igényelt beutalókat, gyógyszereket (tételesen
felsorolva, vagy a „szokásos” havi szükségletet jelezve), a tévedések
elkerülése érdekében! Ezzel a lehetőséggel elkerülhető a reggeli órákra
jellemző telefonvonal foglaltság, és lehetséges a kedvezményes időszakban
történő telefonhívás. Az így beérkezett igényeket a következő munkanapon
teljesítjük.
További részletekről a Házirendben olvashat.
A gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök felírása továbbiakban is elsősorban elektronikusan történik. Leletei, e-receptjei követésére hasznos az ügyfélkapun keresztül elérhető EESZT ("felhő") használata. Javasoljuk továbbá a Netdoktor Páciens applikáció használatát, melyen keresztül felirathatják gyógyszereiket.
Azon gyógyszerek esetében, amelyek szakorvosi javaslata lejárt, kérjük, szerezzék be az újabb szakvéleményt, egyébként nem áll módunkban térítési támogatással felírni a gyógyszert. A krónikus betegségük miatt rendszeresen gyógyszert szedő betegek (amennyiben jól beállítottak és CSAK gyógyszert szeretnének íratni) kérésüket telefonon, üzenetrögzítőn, e-mailben és mobil telefonos applikáción (Netdoktor Páciens) is jelezhetik. A telefonos megkereséseket üzenetrögzítőn javasoljuk.
Általános információk a receptírásról
¤ Vannak recept köteles és recept nélkül is kapható gyógyszerek. A vény, azaz recept köteles gyógyszerek között sok szempontból vannak különbségek. Egyes gyógyszerek vény kötelesek, de nincs rajtuk semmilyen állami támogatás. Ilyenek pl. a fogamzásgátló tbl-k, lázcsillapítók stb. Ezek tehát teljes áron kaphatóak, de recept nélkül nem adják ki a patikában.
¤ Vannak, az ún. normatív támogatással kapható, vényköteles gyógyszerek. Ilyenkor a recepteken az 1. kockában van az X jel. Ide tartoznak pl. a vérnyomáscsökkentő, savcsökkentő, egyéb kardiológiai gyógyszerek, a magas koleszterin kezelésre használatos gyógyszerek, és az antibiotikumok is (még sok egyéb más gyógyszercsoport is).
¤ Van olyan eset, amikor egy betegség kezeléséhez szükséges gyógyszer magasabb társadalom biztosítási támogatással rendelhető. A támogatás mértéke változó: 50-70-90%. Ez szakorvosi javaslathoz kötött, ami általában évente lejár, de a szakorvos döntése alapján lehet 3 hónap, fél év is. Sajnos a háziorvosnak a javaslat lejárta után nincs módjában a magasabb támogatási kategóriában felírnia a gyógyszert. Ilyenkor választhatjuk a normatív felírást, csak az jóval többe kerül a betegnek. Ezért, jó időben odafigyelni, hogy mikor fog lejárni a javaslat, időben fel kell keresni a szakorvost, amihez gondozott beteg esetén beutaló nem szükséges. Ebbe a csoportba tartoznak pl. a depresszió elleni, egyes szívgyógyászati, az asthmás gyógyszerek, sok újfajta, a cukorbetegség kezelésére használt gyógyszer stb.
¤ Vannak olyan speciális gyógyszeres kezelések, amik „ingyen” (ill. 350 Ft. dobozdíj) fizetése mellett járnak a betegnek. Ezek is minden esetben szakorvosi javaslathoz kötöttek, ill. egyesek közülük csak a szakorvos által írhatóak fel. Ilyenek a daganatos betegek gyógyszerei, a súlyos pszichiátriai betegek gyógyszerei, az inzulinok, speciális, ritka betegségek gyógyszerei.
A gyógyszerek és a gyógyászati segédeszközök receptjei is 90 napig érvényesek. A 90 napból az következik, hogy egyszerre max. 3 havi gyógyszerrel tudjuk ellátni a betegeket. Mindezt a helyzetet bonyolítja a közgyógyellátás rendszere, de azt külön részletezzük. A számítógépes szoftverünk rendszeresen frissítve van, ezért mindig tudjuk tájékoztatni a pácienseket az adott készítmények áráról, rendelhetőségéről. Ki tudjuk keresni az azonos hatóanyagú, különböző gyárak által gyártott termékeket, össze tudjuk hasonlítani őket.
A krónikus betegségeik miatt rendszeresen gyógyszert szedő pácienseink orvosi vizsgálat nélkül (szakorvosi ellenőrzés, labor, stb.) maximum fél-egy éven keresztül kaphatnak gyógyszert, hisz a krónikus betegségek gondozása legalább ilyen gyakorisággal vizsgálatot tesz szükségessé.
Az ügyeleti
alapellátást 2023. március 1-től Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében az Országos
Mentőszolgálat látja el.
Központi ügyeleti telefonszám: 1830. A telefonszám a teljes ügyeleti időszakban,
hétköznap 16:00-08:00 között, szombat-vasárnap, és ünnepnapokon egész nap
hívható. A beteg a központi telefonszám hívásával szakszerű tanácsot kap,
szükség esetén a tartózkodási helyére sürgősségi ügyeleti autót, vagy
életveszély esetén azonnali mentőt küldenek, a vármegye bármely településén is
tartózkodjon az ellátásra szoruló.
Az új ügyeleti alapellátásnak két része van.
HÁZIORVOSI ÜGYELETI ELLÁTÁS
A háziorvosi ügyeleti ellátás azokat szolgálja, akik a
háziorvosi sürgősségi vizsgálatot ügyeleti időben vennék igénybe.
A háziorvosi ügyeleti ellátás ideje: hétköznap 16:00-22:00-ig,
hétvégén, munkaszüneti és ünnepnapokon 08:00-14:00-ig.
A háziorvosi ügyeleti ellátás helye: Mátészalka, Kórház u. 2-4.
SÜRGŐSSÉGI
ÜGYELETI VAGY MENTŐELLÁTÁS
Az ügyeleti időben hirtelen jelentkező, illetve
súlyos egészségügyi problémák esetére nyújt magas szakmai színvonalú és
biztonságos megoldást.
A sürgősségi ügyeleti ellátás ideje: hétköznap 22:00-08:00
között,
hétvégén, munkaszüneti és ünnepnapokon 14:00-08:00
között.
A sürgősségi ügyeleti ellátás helye: Mátészalka, Kórház u. 2-4.
A gyermekek ügyeleti ellátását a Nyíregyházi
Kórházban végzik hétköznap 16:00 órától 22:00 óráig, hétvégén, munkaszüneti és ünnepnapokon
08:00 órától 20:00 óráig. 2024. március 1-től hétvégén és ünnepnapokon Mátészalkán is gyerek szakorvos végzi a gyerekek ellátását 8:00 és 14:00 óra között. Az ezen kívüli időszakban a felnőtt rendelőben történik a gyerekek ellátása. A központi ügyeleti telefonszám 2023. március
1-től gyermekek esetében is a 1830.
Infografika az ügyeleti működésről ide kattintva elérhető.
Hogyan regisztráljon felhasználói fiókot?
Elfelejtette a felhasználói nevét vagy a jelszavát? Itt a segítség.
Útmutató a recept igényléshez
Útmutató dokumentum feltöltéshez
Hamarosan ...
Hogyan használja a behívó rendszert?
A NetDoktor Páciens egy orvos - beteg kommunikációt segítő rendszer, ami elérhető a Netdoktor mobil alkalmazáson keresztül a Google Play áruházból (Android) vagy az Apple Store-ból (iOs) letöltve.
A Netdoktoron keresztül a betegek a következőket tehetik:
¤ konzultálhatnak az orvosukkal,
¤ időpontot foglalhatnak,
¤ érkeztethetik magukat a rendelőben,
¤ kérdőívet tölthetnek ki,
¤ leleteket tölthetnek fel
¤ gyógyszert irathatnak fel.
Hogyan lehet használni a Netdoktort?
¤ A Netdoktor használatához először regisztrálni kell a mobil alkalmazásban.
¤ Utána ki kell választani az orvost (dr. Gergely Nándor, háziorvostan) és küldeni egy csatlakozási kérelmet.
¤ Ennek elfogadását követően használható a rendszer a mobil alkalmazásban.
QR kódos regisztráció
A Netdoktor rendszerben minden páciens számára generálni tudunk egy egyedi QR kódot, amelyet elkdüldünk az érintett e-mail címére. A kód beolvasását követően a kapcsolat a páciens és az orvos között azonnal létrejön. Kérjük, jelezze, amennyiben kéri a kódot a regisztrációhoz!
Hasznos segítség a NetDoktor használatához
Hogyan tudok regisztrálni? >> VIDEÓ
Felhasználói kézikönyv
Funkciók bemutatása >> VIDEÓ
Páciens app Egészségmodul >> VIDEÓ
Várótermi Információs Rendszer
A bevezetésre került Várótermi
Információs Rendszer (V.I.R.) célja, hogy megkönnyítse és átláthatóbbá
tegye a rendelésre érkező betegek rendelőbe történő bejutását.
Hogyan működik?
Minden
beteg kap egy laminált, vonalkóddal ellátott kártyát, mely a vonalkód
leolvasó segítségével jelzi nekünk a betegek érkezését. Így nem kell
félbeszakítanunk a munkát és megnézni azt, hogy érkezett-e új beteg,
mert azonnal láthatjuk, hogy hány páciens várakozik még, s közülük ki az
előjegyzett beteg. A várakozó betegek közül egyszerűen kiválasztjuk a
soron következőt, így a váróban lévő monitoron megjelenik az adott beteg
sorszáma. Ezzel elkerülhető a nézeteltérés a betegek között, amely az
érkezési sorrend miatt kialakulhat. Az kerül sorra, akinek sorszáma
megjelenik a monitoron.
Természetesen a telefonos és internetes bejelentkezés és előjegyzés továbbra is fennáll, mint lehetőség, sőt
ezt célszerű is előnyben részesíteni annak érdekében, hogy minél
kevesebb időt töltsenek a betegek a váróteremben, csökkentve ezzel az
esetleges fertőzések kockázatát.
Hogyan használja?
Érkezés után tehát használnia kell a
monitor alatt lévő vonalkód leolvasót. Az átvett, névre szóló kártyán
két vonalkód is található. Az egyik az orvoshoz, a másik a nővérhez
történő jelentkezéshez használandó.
Ha tehát Ön például:
vizsgálatra, konzultációra, orvosi tanácsadásra jött, akkor az
"Orvoshoz" feliratú kódot
,
ha recept vagy beutaló átvétele miatt
jelentkezik, vérnyomásmérést, vércukormérést szeretne vagy egyéb
adminisztrációs tevékenység miatt érkezik, akkor a "Nővérhez" feliratú
kódot kell a vonalkód leolvasó elé tartania.
A kártyát kb. 15-20 cm-el tartsa a
leolvasó elé! A leolvasást egy csipogó hang jelzi. Ha esetleg ez nem
történik meg finoman mozgassa lefelé vagy felfelé a kártyát, figyelve
arra, hogy a vonalkód a piros fénnyel megvilágított területre essen.
A leolvasás után a monitoron megjelenik a
"Kártya elfogadva!" felirat, és a kártyán is szereplő behívó szám a
megfelelő oszlopba kerül, a sorrendnek megfelelően. Természetesen ha
Önnek előre egyeztetett vagy interneten lefoglalt időpontja van, akkor
annak megfelelően előre ugrik a várakozók listáján.
Amint Ön következik behívásra, a
monitoron a "Kérem fáradjon be!" felirat jelenik meg a kártyán is
szereplő behívó szám feltüntetésével.
Hibaüzenetek
A rendszer csak rendelési időben
használható. Ha korábbi vagy későbbi időpontban próbálja a kártyáját
leolvasni, "A kártyához tartozó orvos most nem rendel!" vagy "Rendelési
idő lejárt" hibaüzenetet kapja.
Ha ismételten próbálja leolvastatni a kártyáját, akkor a "Már be van jeletkezve!" üzenet jelenik meg a monitoron.
NetDoktor Páciens applikáció és a V.I.R.
A NetDoktor applikációt használóknak lehetősége van kődkártya nélkül is jelezni megérkezésüket a váróterembe. Virtuálisan helyet foglalhat a váróteremben. A rendelésen az itt kapott sorszám szerint kerül behívásra. Sorszámot csak akkor húzhat, ha már a rendelőben tartózkodik.
Mire jó még a rendszer?
A várakozási idő alatt hasznos,
közérdekű információkat (szabadság, helyettesítés), egészségnevelő
anyagokat, tájékoztatókat és reklámokat is olvashat, elviselhetőbbé téve
ezzel a várakozás perceit.
Amennyiben további kérdése van, vagy segítségre van szüksége, készséggel állunk rendelkezésére.
A páciensek bejelentkezése a praxisba kétféle okból történhet.
¤ A páciens lakóhelye, vagy tartózkodási helye a praxis ellátási területén van (ebben az esetben a háziorvos
nem utasíthatja e
l
).
¤ A páciens a praxis ellátási területén kívül lakik, de kéri felvételét a praxisba. (ebben az esetben a háziorvos visszautasíthatja a praxisba történő felvételt).
A bejelentkezés folyamata a következő:
Amennyiben egy páciens a praxisba be szeretne jelentkezni kérjük, ezt előtte egyeztesse velünk. Tekintettel a jelenlegi páciens létszámra, csak korlátozottan van lehetőségünk új betegek felvételére.
Ha ennek ellenére megállapodás történt a felvételről, akkor egy előre egyeztetett időpontban felvesszük a beteg személyes adatait, valamint kitöltünk egy 'Betegbiztosítási kártya kikérő' nyomtatványt. Az új páciens ezt a nyomatványt előzetesen letöltheti a honlapunkról is (a letölthető dokumentumoknál).
A leendő páciensek személyesen vagy telefonon tudnak időpontot egyeztetni az adatfelvételre. Ennek során felvesszük a pácienst a praxisba, rögzítjük az anamnézist, az aktuális betegségeket, a rendszeresen szedett gyógyszereket és meghatározzuk az alapstátuszt.
A praxisba való felvételkor a páciensek számára igyekszünk részletes, a praxis működéséről szóló fontos információkat átadni.
Ezen hivatalos úttól abban az esetben lehet csak eltérni, ha a páciens akut betegség miatt keresi fel a praxist és ellátása a praxisba való bejelentkeztetéssel oldható meg a legegyszerűbben. Ebben az esetben is tájékoztatjuk az előző háziorvos kollégát az átkérésről. Ezt követően az előző háziorvos kolléga a kikérés alapján kiállítja a beteg törzskarton másolatát, kijelenti a praxisából és ezt a törzskarton másolatot megküldi számunkra.
A GMN-MED BT. háziorvosi alapellátást nyújtó egészségügyi szolgáltató területi ellátási kötelezettsége kiterjed Mátészalka alábbi közterületeire:
Bencsi köz
Csokonai köz
Csokonai utca
Dobó István utca
Feket-szeg tanya
József Attila utca
Kézy László utca
Lajos utca
Mátyás király utca
Szamos utca
Rákóczi utca - páros oldal 2-36-ig
Táncsics Mihály utca
Mátészalka teljes utca jegyzéke letölthető az albbi hivatkozásokra kattintva:
bezár